تبلیغات
دانشجویان تربیت بدنی 87 شهید بهشتی - 3 تمرین طلایی توپ سوئیسی
دانشجویان تربیت بدنی 87 شهید بهشتی

3 تمرین طلایی توپ سوئیسی

 

کشش پشت

 

روی توپ و بر شکم دراز بکشید. پاها باید حالتی ساکن داشته باشند. انگشتان پا را روی زمین پخش کنید. دستها در کنار خود طوری نگه دارید که از توپ فاصله داشته باشد. سعی کنید بدنتان را در یک خط قرار دهید.

به ارامی پشت خود را بکشید یعنی بالاتنه خود را کمی به سمت بالا متمایل کنید طوری که کشش را در قسمت پایینی پشت احساس کنید.  در این لحظه نباید سر و چانه را حرکت دهید بلکه تنها پشتتان را حرکت میدهید. همزمان با کشش پشت نفستان را بیرون دهید. این حالت را برای چند ثانیه حفظ کنید. سپس به حالت اول بازگردید یعنی پشتتان را به سمت پایین برگردانید و همزمان نفس بگیرید.


غلتاندن توپ سوئیسی

 

زانو بزنید. آرنج دست را روی توپ قرار دهید طوری که مچ دست از توپ فاصله داشته باشد. کف دست را کنار هم نگه دارید.

اکنون بدون اینکه زانوها را حرکت دهید توب را به سمت جلو غلت دهید. طوری که کشش را در خود احساس کنید. چند ثانیه آن حالت را حفظ کنید سپس توپ را با غلتاندن به سمت خود برگردانید. 

 

فشردن شکم

 

روی توپ بشینید در حالی که پاها از هم به اندازه عرض شانه ها فاصله دارند. سپس به آرامی به سمت پشت خم شوید طوری که پشتتان توپ را احساس کند.

سپس قفسه سینه را به سمت جلو ببرید و این حالت را برای چند ثانیه حفظ کنید و بعد به حالت اول باز گردید و مجددا تمرین را تکرار کنید.

http://www.womanday.ir




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 5 اسفند 1388 توسط محسن میرعالی

قالب وبلاگ

[cb:post_author_photo_small]