تبلیغات
دانشجویان تربیت بدنی 87 شهید بهشتی - شش تمرین مناسب عضلات شکم
دانشجویان تربیت بدنی 87 شهید بهشتی
http://www.highgatehospital.co.uk/Content/Image/tummy.JPG

این 6 تمرین، ورزشهای مخصوص شکمن. البته نباید حتما شکم گنده باشیم که تمرین شکم رو انجام بدیم، در واقع تمرینیه برای حفظ و بهتر شدن وضعیت بدنتون.


 1- سرتون رو از زمین بلند کنید. پاهاتون رو هم در حالی که کشیدید، بلند کنید. و دستها تون رو روی ران بذارید. سعی کنید پاهاتون 45 درجه از سطح قرار داشته باشن. شانه هاتون رو هم از زمین جدا کنید. پشتتان کاملا روی زمین باشه. پاها رو روی هم بذارید و مرتب جابه جا کنید یعنی یکبار که پای راست روی پای چپ بود اینبار پای چپ رو روی پای راست بذارید و این کار رو 10 مرتبه انجام بدید و هر بار تعداد جابجا کردن پاها رو بیشتر کنید.

 

2- در حالی که ایستاده اید به دیوار یا یک صندلی تکیه دهید.( فقط دستتون رو به تکیه گاه بذارید)  پای راست خود را کشیده و بالا بیارید. دست راستتان را بالای سر برده و نگه دارید. شکمتان را منقبض کنید.این حرکت را با پای چپ نیز انجام دهید.

3- این تمرین تقریبا مثل تمرین شماره 2 است ولی  اینبار باید پا را به سمت بیرون ببرید. 8 بار این تمرین را انجام دهید. سپس با پای چپ شروع کنید.

 

4- روی پای راست بایستید و زانوی پای چپ را بلند کنید. طوری که کف پایتان به سمت پای راست و کنار ساق پای راست باشد. دستها را بالای سر ببرید.

 

5- همان حالت تمرین 4 را حفظ کنید و در حالی که زانوی چپ را خم کرده اید و دستها بالای سرتان قرار دارند، بالاتنه خود را به سمت چپ خم کنید. سپس به حالت ایستاده برگردید. این تمرین را 10 مرتبه انجام دهید.

 

6- در حالی که سر، شانه ها، پشتتان روی زمین قرار دارند. هر دو پای خود را کشیده و بلند کنید. دستها را کنار خود و روی زمین قرار دهید. پا ها را به سمت جلو تاب دهید و قسمت پایینی پشت خود را از زمین جدا کنید. توجه داشته باشید که به گردن یا شانه ها فشار نیاورید. سپس به ارامی به حالت اول خود باز گردید و دوباره تمرین را شروع کنید. 

بهتره که از تشک یوگا و یا ملحفه ای استفاده کنید.

پیشنهاد میکنم  که تمرینات شکم 3-5 بار در هفته انجام بشن تا نتیجه دلخواه تون رو ببینید.

http://www.womanday.ir




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 5 اسفند 1388 توسط محسن میرعالی

قالب وبلاگ

[cb:post_author_photo_small]