تبلیغات
دانشجویان تربیت بدنی 87 شهید بهشتی - تمرینات طلایی عضلات شکم و پا
دانشجویان تربیت بدنی 87 شهید بهشتی

تمرین با توپ

alt

1- روی توپ مخصوص تمرین بشینید. پاها به اندازه عرض شانه ها فاصله دهید. در حالی که همچنان روی توپ نشسته اید بغلتید و پشت خود را به سمت توپ ببرید طوری که پشتتان کاملا روی توپ قرار گیرد( نترسید، توپ تحمل وزن شما را دارد).  دستها را زیر و یا کنار سر قرار دهید.

 alt

2- در حالی که دستها کنار سر قرار دارند به سمت بالا بیایید. این حرکت را برای 10 مرتبه انجام دهید.

حالت دیگری که در این مرحله می توان انجام داد، آرنج دست راست را به سمت زانوی پای چپ که همزمان با حرکت دست به سمت بالا اوردید، برسانید.

انجام این تمرین موجب سفت شدن عضلات شکم میگردد.

 

بلند کردن پا

 

alt

1- در حالی که بر پشت دراز کشیده اید پای چپ را خم کنید طوری که کف پای چپ روی تشک و کنار زانوی راست قرار گیرد.

alt 

2- ران پای راست را منقبض کنید، پای راست را به اندازه 15 تا 20 سانتی متر از تشک بلند کنید( توجه داشته باشید که پای راست همچنان صاف و کشیده باشد). این حالت را به مدت 5-7 ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت اول بازگردید.  12 تا 15 بار تکرار این حرکت را تکرار کنید. با پای چپ نیز تمرین را انجام دهید.

انجام این تمرین موجب سفت شدن عضلات پایین شکم و ران میگردد.

 

سوپر من

alt

  

1-  روی شکم و بر تشک دراز بکشید. دستها را بالای سر  ببرید. دست راست و پای چپ را در حالی که کشیده و صاف هستند بالا ببرید. این حالت را برای 10 ثانیه حفظ کنید.

سوپرمن تمرینی مناسب برای عضلات ران، بازو و شکم میباشد، همچنین موجب بهبودی وضعیت انعطاف پذیری ستون فقرات نیز میگردد.

http://www.womanday.ir




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 5 اسفند 1388 توسط محسن میرعالی

قالب وبلاگ

[cb:post_author_photo_small]